HTML

Karibi Arany

Az óperenciás tengeren túl

Bejegyzések

Friss topikok

  • szAida: Irigykedve olvasom soraid. Jó munkát, kellemes időtöltést! (2013.01.02. 09:48) 2012.12.19. A mese folytatódik
  • karibiarany: Lehet, de volt óraátállítás, és itt különben is lassabban telik az idő. (2012.03.29. 00:06) Tizenharmadik nap: Hosszú hajóút északra
  • karibiarany: @swiss watch: Hajóztunk, nem volt netem, de folyamatosan írtam a naplót. Most megy fel frissítés. (2012.03.21. 03:14) Fotók
  • csizmazo: Hi Aurum! Pitta most végzett nálam irány az Arany Hacienda. Gondoltam én is blogozok neked az itth... (2012.03.18. 16:07) Negyedik nap: Éjszakai eső

2013.01.24. Hegymászás

2013.02.10. 19:18 karibiarany

A blog fotóit a https://picasaweb.google.com/aurum.hu/KaribiAranyStLucia címen találjátok.

Napok óta csak dolgozom, még nem mozdultam ki, leszámítva a helyi tengerpartot, ahová rendszeresen lejárok futni, kicsit napozni, úszni. El vagyok csúszva a melóval, a blogra sincs időm. Ma viszont eldöntöttem, hogy kicsit kirándulok. Első célpont a mögöttünk lévő domb, már régóta szemezek vele. Nem magas, de biztosan jól be lehet róla látni a környéket. A Google térképen néztem, de nem találtam rá felvezető utat, nem látszik a növényzet miatt. A nyugati oldala nagyon meredek, azt már néztem, de a keleti oldalról harmad magasságban még vannak házak, oda fel tudok menni az úton, a maradék távolság pedig négykézláb mászós lesz, füves, bokros, de nem sziklás.

Negyedóra séta után megtaláltam a házakhoz felvezető út elejét, amin hamar fel is értem a legfelső házhoz. Innen lépcső indul a tető irányába, de láthatóan nem használt, a növényzet újra birtokba vette, itt-ott el is mosta a lezúduló víz.

Negyed óra mászás után érek fel az alsó szintre, elég meredek, csúszós a domboldal. Idefenn víztartályok vannak beágyazva a földbe. Egy esőcsatorna és egy kis ösvény vezet fel a csúcsra, ahol a világító torony van, ezen elindulok. Pár tíz méter a szintkülönbség és itt már út visz, nem a domboldalt kell mászni. A tetőről gyönyörű panoráma nyílik Vieux Fort-ra, a két öbölre, hotelra, repülőtérre. Készítek pár fotót, egy felszálló gépet is sikerül elkapni. Kár, hogy kicsit késő van, a hotel és a keleti oldal kezd árnyékba borulni.

Lefelé indulok, mikor észreveszem a víztározó túloldalán a fák lombjai alatt futó kocsi nyomot. Csak fel lehet ide jönni rendes úton is, visszafelé kipróbálom. A fák között kanyarog egy aránylag jó állapotú út, jó hosszú, de legalább nem meredek.

Egy, másfél óra volt az egész túra, nem nagy domb, de legalább láttam a várost és a környéket magasról is. Jó volna egy kicsit repülni a környék felett, de hiába lenne itt a siklóernyőm, a repülőtér miatt úgysem használhatnám. Na meg leszállóhely is kevés van, az egyetlensík területet a repülőtér foglalja el, minden más hegyoldal, erdő, vagy be van építve.

Nézzétek meg a fotókat!

 

Szólj hozzá!

Címkék: Karib-tenger St. Lucia

A bejegyzés trackback címe:

https://karibiarany.blog.hu/api/trackback/id/tr865073156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása