HTML

Karibi Arany

Az óperenciás tengeren túl

Bejegyzések

Friss topikok

  • szAida: Irigykedve olvasom soraid. Jó munkát, kellemes időtöltést! (2013.01.02. 09:48) 2012.12.19. A mese folytatódik
  • karibiarany: Lehet, de volt óraátállítás, és itt különben is lassabban telik az idő. (2012.03.29. 00:06) Tizenharmadik nap: Hosszú hajóút északra
  • karibiarany: @swiss watch: Hajóztunk, nem volt netem, de folyamatosan írtam a naplót. Most megy fel frissítés. (2012.03.21. 03:14) Fotók
  • csizmazo: Hi Aurum! Pitta most végzett nálam irány az Arany Hacienda. Gondoltam én is blogozok neked az itth... (2012.03.18. 16:07) Negyedik nap: Éjszakai eső

Harmadik nap: St. Lucia szigete

2012.03.17. 23:12 karibiarany

Reggelig fel sem ébredtem, fél hétkor nyitottam ki a szemem. Épp elkaptam a napkeltét, készítettem pár fotót. Kata is felébredt hamar, kiment zuhanyozni. Én is kimentem a kikötői fürdőbe, lemostam habtestem, lehúztam a szőrt a képemről.

Utána kicsit tettünk vettünk a hajón, Szilvi készített egy kávét, elkezdtem írni a naplót. Egy óra múlva összeverődött a társaság, eljöttünk reggelizni.

Sajtos lazacos croisant rendeltünk, majd mindenki. Nagy darab nyers, pácol lazac szelettel, gyönyörűen nézett ki és az íze is nagyon rendben volt. Még itt vagyok, ücsörgök az étterem mólóján Szilvi az étterem macskáit dajkálja, Ricsi Lacáékkal elment a bankba helyi pénzt váltani, Sanyi apu sétálgat Katival. Én meg írom a naplót.

Utolértem magam, így van időm pár szót írni a környékről is. Martinique francia sziget, az EU része. Amikor megérkeztünk, semmi útlevélvizsgálat nem volt. Ezt egyébként is lazán kezelik erre felé. A hivatalos pénz is euró.

St. Lucia viszont már önálló ország, nem a franciákhoz tartozik. Itt van egy közös pénz az, East Caribbean Dollar, röviden íszi (EC). Eddig nem váltottunk, Martiniquen nem jó az árfolyam, amikor ide érkeztünk, már nem volt nyitva a bank, de szerencsére az étteremben elfogadják az ájrót, csak rosszul váltják. Ma viszont szombat van, nincs bank. Pénzváltó van, oda ment el Ricsi, mert egyébként is van dolga a papírokkal.

Az idő kellemes, 26-28 fok, magas páratartalom, de nem bántóan. Időnként csepereg az eső, ebben az évszakban ez normál.

Írtam, hogy nem nagyon viszik túlzásba az útlevél ellenőrzést. Semmi ilyen nincs, amikor kikötsz. Kijött egy helyi fazon, felírta a hajó adatait, de csak a kikötői díjhoz kell. Ricsi ma vitte be az útleveleket, intézi a papírmunkát, de nekünk nem kell megjelenni sehol.

Egyébként is laza mindenki, a domboldalban fű terem, de ezt nem legelik birkák. Elszívják inkább J

Megjött a pénzváltó csapat, az egész kócerájban csak ezer eurót tudtak cserélni, szétdobtuk igazságosan. Majd próbálunk még váltani. Lassan indulunk a városba. 

Vacsora után majd elmesélem a mai napunkat, a piacot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karibiarany.blog.hu/api/trackback/id/tr334323006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása